Varausehdot | Terapiatalo Noste
(09) 3158 9154

tai s-postitse: asiakaspalvelu (ät) terapiatalonoste.fi

Varausehdot

Peruutusehdot

Huomioithan, että varaamasi psykoterapia-aika on varattu juuri Sinulle. Varaus on sitova ja terapeutti valmistautuu aina tapaamiseesi. Esteen sattuessa varaamasi aika tulee peruuttaa 24h ennen varatun ajan alkua, jottei sitä laskuteta täysimääräisesti. Kela ei korvaa peruuntuneita käyntejä, jos joudumme niistä laskuttamaan.

Ajan voi peruuttaa 24h etukäteen linkistä, joka on tullut varausvahvistuksen mukana sähköpostiisi. Ajan voi myös peruuttaa sähköpostitse [email protected] tai arkisin klo 9 – 17 Nosteen chatissa tai asiakaspalveluun puhelimitse 09 3158 9154.

Peruuttamattomat tai myöhässä perutut ajat laskutamme täysimääräisesti, ilman meille toimitettua lääkärintodistusta käyntiä rajoittavasta sairaudesta. Jos peruutat aikasi asiakaspalvelun kautta, voit toimittaa lääkärintodistuksesi sähköpostitse: [email protected]

Jos estyt pääsemästä toimipisteelle tai lievissä sairastapauksissa terapeutin voi aina tavata myös etävastaanottona. Olethan kiireellisistä muutoksista yhteyksissä terapeuttiisi sähköpostitse, kaikkien terapeuttiemme sähköpostit ovat muotoa [email protected]

Palvelumaksut

Noste laskuttaa palvelut kerran kuukaudessa sähköpostitse tai postitse asiakkaan pyynnöstä. Palveluntarjoaja varaa oikeudet laskuttaa tarvittaessa osan tai koko summan asiakkaalta myös etukäteen.

  • Laskutuksen yhteydessä lisäämme laskulle toimistomaksun 5,50 euroa/lasku.
  • Lisäksi mikäli asiakas saa Kelalta kuntoutuspsykoterapiapäätöksen Terapiatalo Noste tekee automaattisesti KELA-suorakorvauksen asiakkaan puolesta (KELA kuntoutuspsykoterapia-asiakkaat sekä SV-korvauksen alaiset psykiatrikäynnit). Tällöin asiakkaalle jää maksettavaksi vain omavastuuosuus. Tällöin laskulle lisätään kuntoutuskorvauksen käsittelymaksu 6,00 euroa / lasku.
  • Voimme laskea sinulle KELA-korvauksen vasta kun KELA-päätöksesi on saapunut terapeutillesi ja hän on luonut sinulle KELA:n hoitojakson.
  • Psykiatri- tai erikoislääkärikäynneistä huomioimme automaattisesti sairaanhoitokorvauksen laskulla, jolloin perimme toimistomaksun, joka sisältää SV-korvauksen hakemisen asiakkaan puolesta. Tällöin laskulle lisätään sairauskorvauksen käsittelymaksu 6,00 euroa / lasku.
    • Huomioithan, että voit hakea korvauksen myös itse Kelalta suoraan. Näin ollen veloitamme käynnin täysimääräisenä ja voit hakea KELA:lta korvauksen, kun olet maksanut laskun kokonaisuudessaan. KELA maksaa korvauksen sinulle noin kuukauden viiveellä. Jos haluat hakea KELA-korvauksia itse, ilmoitathan tästä aina taloushallintoomme sähköpostitse [email protected] Muussa tapauksessa korvaus huomioidaan automaattisesti laskulla heti kun saamme tiedon Kelan myöntämästä kuntoutuspäätöksestä.

      Laskutuslisät

    • Laskun eräpäivän siirtämisestä 14 päivällä veloitamme 5,00 euron laskutuslisä.
    • Laskujen toimittamisesta kirjeitse lisäämme laskuille 5,00 euron postituslisän.
      • Maksusitoumukset

      • Jos sinulla on maksusitoumus, niin ilmoitathan tästä heti terapeutille ja toimita tarvittaessa kopio päätöksestä sähköpostitse: [email protected] – Huomioithan, että mikäli meillä ei ole maksusitoumuspäätöstä, laskutamme käynnit suoraan asiakkaalta.
      • Mikäli sinulla on myönnetty Nosteelle maksusitoumus yrityksesi kautta, käytäthän aina varauksen yhteydessä yrityksesi antamaa yrityksen sopimustunnusta.
        • Maksaminen

          Palveluntuottajan maksuvälittäjänä toimii osalle asiakkaista Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut Palveluntarjoajalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
          Kauppa syntyy Palveluntuottajan asiakkaan ja Palveluntuottajan välille. Palveluntuottajan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
          Lue lisää Bamborasta: https://www.bambora.com

          Maksutavat
          Käytämme osassa laskuissa Palveluntuottajan omaa älylasku -laskutusmallia, jossa hyödynnetään Bamboran PayForm-palvelua. Kyseisen palvelun kautta voit maksaa palvelusi verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.
          MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
          Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

          Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot
          Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
          Sähköposti: [email protected]
          Puhelin: 09 315 82 555 (arkisin klo 9-17)
          Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

          Terapiasopimus

          Ensimmäinen käynti terapeutilla on niin sanottu tutustumiskäynti, jonka aikana tunnustellaan, voiko terapiasuhde mahdollisesti alkaa. Tutustumiskäynti ei sido asiakasta eikä terapeuttia mihinkään, eikä tutustumiskäynti automaattisesti tarkoita terapiasuhteen alkamista/jatkoa. Ensimmäisen käynnin jälkeen, tai jo ensimmäisen käynnin aikana, asiakas ja terapeutti voivat sopia yhdessä terapiasuhteen aloittamisesta. Asiakas ja terapeutti voivat luoda yhdessä terapiasopimuksen, jonka avulla voidaan kartoittaa asiakkaan toiveet ja tavoitteet tulevaa terapiaa ajatellen.

          Huomioittehan, että terapeuttimme päättää viime kädessä siitä aloitetaanko terapiasuhde. Jos mietitte pitkäaikaisen terapiasuhteen aloittamista (esim. Kela-tuettu terapia), niin ilmoitattehan mahdollisimman pian tapaamisenne jälkeen (mielellään parin päivän sisällä vastaanoton jälkeen) toiveestanne aloittaa terapiasuhde terapeuttinne kanssa, jotta hän voi varmistaa teille asiakaspaikan. Erityisesti Kelan tukemat asiakaspaikat ovat hyvin kysyttyjä, joten oman paikan varmistaakseen kannattaa olla mahdollisimman pian yhteydessä terapeuttiin. Laskutamme tutustumiskäynnin normaalihintaisena käyntinä.